Owoce, podstępne kalorie

Wiele mówi się teraz o konieczności zdrowego odżywiania, układając jadłospis posługujemy się piramidą żywieniową starając się dobrze zbilansować wszelkie składniki posiłków. Ciągle powtarza się, że powinniśmy jeść pięć porcji warzyw i owoców dziennie, że nie powinno się jeść mięsa częściej niż dwa razy w tygodniu. Wracając do tych warzyw i owoców, należy wspomnieć o tym, że z tymi owocami trzeba jednak postępować ostrożnie. Owoce zawierają duże ilości cukru,. W przypadku bardzo słodkich owoców, np. winogron, tego cukru jest naprawdę bardzo dużo. Jeśli ktoś myśli, ze schudnie, bo odrzucił słodycze, a zamiast tego ciągle zastępuje je winogronami, wcale nie stosuje diety. To samo z bananami. Jedzenie ich w nadmiarze, wcale nie wpływa dobrze na nasze zdrowie. Banany są ciężko strawne, zawierają dużo cukrów i węglowodanów. Jedzenie ich w dużych ilościach nie jest polecane. Owoce ponad to zawierają duże ilości kwasów owocowych, które bardzo źle wpływają na szkliwo naszych zębów. Nie zawsze pamiętamy, by po zjedzeniu np. jabłka, od razu myć zęby by chronić je przed szkodliwym działaniem. Pomijając te aspekty, owoce są dużo zdrowsze od wszelkich innych przekąsek i słodyczy. Należy jednak jadać je na zmianę z warzywami.

Witaj na moim serwisie! Z zawodu jestem lekarzem internistą, który ciągle pogłębia swoja wiedzę. Na blogu zamieszczam informacje dotyczące zdrowia i leczenia wielu chorób, jeśli jesteś zainteresowany taka tematyką to zapraszam do lektury!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)