Zasady zdrowego snu

Sen to czas, kiedy cały nasz organizm powinien się zrelaksować oraz zregenerować. Jeśli sen zostanie zaburzony to wówczas następnego dnia będziemy czuć się rozdrażnieni. Niewyspanie będzie miało ogromny wpływ na to jak minie nam czas. Bardzo dużą rolę odgrywa tutaj kręgosłup. Jeśli będzie on zbyt obciążony to możemy mieć problemy z zaśnięciem. Warto wiedzieć, że najlepszą pozycją do spania dla kręgosłupa jest pozycja na wznak. Jeśli śpimy na boku to obciążenie kręgosłupa wzrasta niemal trzykrotnie. Jeśli chcemy, aby wraz z nami w nocy wypoczywał nasz kręgosłup to po pierwsze nie możemy spać na wodnym łóżku. Znacznie lepiej będzie gdy będziemy spać na twardym podłożu. Dość istotne znaczenie ma tutaj poduszka. Jeśli będzie źle dobrana o możemy odczuwać napięcia w obrębie barków oraz karku. Warto zainwestować w poduszkę ortopedyczną. Ta na pewno dopasuje się do naszego kręgosłupa. Także wysokość poduszki ma znaczenie. Powinna być ona jak najniższa. Warto także pamiętać o tym, że od razu po przebudzeniu powinniśmy się jeszcze w łóżku rozciągnąć. Dla kręgosłupa nie będzie dobrym jeśli szybko z niego wyskoczymy.

Witaj na moim serwisie! Z zawodu jestem lekarzem internistą, który ciągle pogłębia swoja wiedzę. Na blogu zamieszczam informacje dotyczące zdrowia i leczenia wielu chorób, jeśli jesteś zainteresowany taka tematyką to zapraszam do lektury!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)